0

Ziua exodului pe Facebook: între eșec și succes

3 iunie 2010 | niciun comentariu

Deși organizatorii au încercat, așa-numita “Quit Facebook Day” nu a reușit produce un exod masiv de pe Facebook. Dar i-a făcut totuși pe mai-marii companiei să dea puțin înapoi.

Potrivit sitului campaniei “Quit Facebook Day“, doar puțin peste 36 de mii de utilizatori și-au înschis contul luni, pe 31 mai, în semn de protest față de recentele schimbări în politica de confidențialitate a Facebook, schimbări care ar permite accesul terților la informațiile personale ale membrilor rețelei.

© Ludovic Toinel
Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook

Încercarea de a forța mâna Facebook să ia mai în serios intimitatea personală s-a soldat în mare cu un eșec. Până la urmă, acești 36 de mii nu reprezintă decât 0,01 la sută din totalul utilizatorilor. Destul însă încât să-l facă pe Mark Zuckenberg, directorul Facebook, să iasă într-o conferință de presă săptămâna trecută și să vorbească public despre schimbări și chiar să renunțe la unele puncte din noua politică de confidențialitate.

Este clar că nu remușcările l-au adus pe Zuckenberg la masa discuțiilor, ci publicitatea negativă pe care i-a adus-o această campanie. De fapt, nu este prima dată când Facebook dă înapoi pe marginea unor campanii puternice de presă. În februarie 2009, atunci când cei de la Facebook și-au propus să folosească numele și imaginile utilizatorilor în promoții și campanii publicitare externe, vocea puternică a revoltei i-a făcut să se răzgândească și să organizeze un vot asupra noilor termeni și condiții.

Adevărul e că Facebook este o companie privată, având tot dreptul să-și schimbe politica ori de câte ori dorește. De altfel, acest lucru îi este și necesar ca să crească. Cât de departe poată însă să meargă fără să-și dezamăgească utilizatorii, asta este cu totul altă poveste.

1575 vizualizări, 2 dintre care astăzi

Articole similare

Postare comentariu: