0

Patru regii de publicitate au peste jumătate din piața de reclame online

8 martie 2010 | niciun comentariu

ARBOinteractive, DigitalAds, AdEvolution și F5 X-Media sunt cei mai profitabili distribuitori de spații publicitare din online-ul românesc și au împreună peste 50 la sută din vânzările pe acest segment.

Conform unui clasament întocmit de Dragoș Stanca (fondatorul companiei de new-media F5) pe baza rate-cardurilor trimise în piață de regiile de vânzări online, liderul ARBOinteractive reprezintă în total 110 situri cu 29,1 milioane de vizitatori unici lunar (19%). DigitalAds adună 22,4 milioane de vizitatori pe 43 de siteuri, iar imediat în ceafă îi suflă AdEvolution cu 20,8 milioane de vizitatori pe 110 situri. Top 4 este încheiat de divizia F5 X-Media de la Realitatea-Cațavencu cu o cifră modestă de 12,5 milioane de vizitatori unici, contând pentru 8 procente din piață.

Acest studiu vine puțin în contradicție cu datele biroului de auditare BRAT, în care DigitalAds pică direct pe poziția a zecea, iar locul său în top 4 este luat de Apropo Media.

Însă spre deosebire de datele BRAT/SATI, aceste statistici iau în considerare ofertele existente în piață în acest moment, “pornind, evident, de la premisa de bună credință—adică aceea că declarațiile sunt corecte și cifrele nu sunt cosmetizate grav”, explică Stanca. Practic, datele SATI (Studiul de Audiență și Trafic Internet) sunt puțin distorsionate datorită faptului că nu toate siturile reprezentate în piață de regii doresc sau își permit să fie auditate de BRAT, și folosesc așadar alte sisteme. De aici și nevoia pentru niște statistici mai cuprinzătoare.

2521 vizualizări, 2 dintre care astăzi

Articole similare

Postare comentariu: