0

PageRank: Cinci pași ca să apari mai sus în Google

28 aprilie 2010 | 8 comentarii

Modul în care Google clasifică siturile pentru a le afișa mai apoi în rezultatele căutării nu este cunoscut în totalitate, dar se bazează în mare pe referințe.

Referințele sunt acele linkuri externe care direcționează spre situl tău și îi spun robotului Google cât de bine este cotat acesta. Cu cât sunt mai multe, cu atât apari mai sus. Ei, nu e chiar așa de simplu, dar aceasta este ideea în mare.

Mai jos, sunt câteva trucuri care te pot ajuta să-ți sporești cota (sau pagerankul) și, în consecință, să atragi mai mulți vizitatori către situl tău.

#1. Plasează linkuri pe pagini cu conținut similar

La carte ne învață că șmecheria din spatele pagerankului stă în linkurile care direcționează spre situl tău. Deși un link e întotdeauna binevenit, nu tot timpul merită să îți consumi energia plasând legături la întâmplare. Din contră, o referință pe un sit cu conținut înrudit poate valora cât zeci de referințe nerelevante. Hai să lăsăm puțin la o parte spamul și să ne concentrăm să plasăm linkuri acolo unde e nevoie de ele.

© Stephen Shankland/CNET
Dezvoltatorul Lars Rasmussen la conferința Google I/O

Să zicem că ai un sit despre fitness. Ei bine, Google te poate ajuta să cauți situri și forumuri apropiate, pe care să le folosești cu cap pentru promovare. De aici, ai mai multe metode: ori contactezi webmasterii pentru un schimb de linkuri, ori plasezi comentarii și mesaje care să direcționeze spre sitului tău. Numai ai grijă să nu bați câmpii prea tare, pentru că te-ai putea trezi cu un ban și cu legăturile șterse. Cel mai bine e să pui linkuri sporadic, dar să și scrii comentarii de calitate. De exemplu, poți scrie un jurnal de fitness pe un forum, în care să pui legături spre conținutul tău. Sau poți răspunde la întrebările de pe situri gen tpu.ro cu linkuri. Își vor face ele cu timpul efectul.

Și nu uita, și situl tău este privit de Google ca unul similar. Profită de asta și pune cât mai multe linkuri interne!

#2. Scrie zilnic

Sau cel puțin regulat. Google are tendința să plaseze mai bine siturile care sunt actualizate periodic. În plus, dacă ești proprietarul unui sit de știri, sau ai o secțiune de noutăți, poți încerca intrarea în directorul Google News sau alte directoare similare.

#3. Viteza de încărcare

Se știe că cei de la Google sunt obsedați de viteză când vine vorba de web. Recent, au anunțat că algoritmii de căutare vor ține cont și de viteza de încărcare a siturilor. Pentru a afla cât de rapid este situl tău trebuie să folosești instrumentele Google pentru webmasteri. În meniul Labs>Performanțele sitului vei găsi statistici de viteză, ceva de genul “situl tău este mai lent decât 65% dintre situri”. Totuși, recomandăm prudență când lucrezi cu aceste cifre: aparent, Googlebot accesează paginile web de peste ocean, de aceea viteza de încărcare ar putea părea exagerată dacă sitului tău este găzduit în Europa de est, la mii de kilometrii distanță de serverele din California.

#4. Google iubește Google!

Deseori în rezultatele de căutare vezi bloguri găzduite pe blogspot. În cele mai multe cazuri, aceste situri nu au nicio valoare, pentru că rar găsești conținut de calitate în ele. Totuși apar sus în căutările pe Google. Cum de? Ei bine, adevărul este că Google iubește Google! Dacă situl tău se bazează pe unul dintre produsele Google (Blogger sau chiar Googlepage) s-ar putea să ai un bonus.

Iar dacă cineva ți-a “furat” deja domeniul pe care vroiai să-l înregistrezi, atunci fă-ți un sit blogspot cu același nume. Vei sta mai sus în rezultatele căutării și nici măcar nu va trebui să cheltuiești vreun ban pe găzduire (Blogger este un serviciu gratuit).

#5. Conținutul

De departe cel mai important lucru este conținutul. Discutând cu designeri web pe aceasta temă, am aflat că cei mai mulți proprietari de situri scrâșnesc din dinți atunci când vine vorba să scrie ei singuri un articol. Sigur, instrumente ca optimizarea SEO (pentru motoarele de căutare), mediile sociale gen Twitter sau Facebook, funcțiile deosebite au toate rolul lor, dar nu au nicio valoare pentru vizitator dacă nu sunt însoțite de conținut propriu-zis. De aceea, specialiștii în domeniu ne recomandă să renunțăm la improvizații și să apelăm la un copywriter.

Copywriterul este acea persoană care știe ce și, mai important, cum scrie, astfel încât să facă situl atractiv pentru cititori și motoarele de căutare (prin cuvintele-cheie potrivite). Pentru că există o vorbă în Internet: nu e greu să aduci oameni pe un sit, greu este să îi păstrezi acolo.

Altfel spus (ca să citez dintr-un tweet care mi-a sărit odată în ochi): “Lăsați odată grafica în pace și puneți mâna și scrieți ceva conținut de calitate”.

30422 vizualizări, 2 dintre care astăzi

Articole similare

8 comentarii

  1. Scoala de Forex:

    bun articolul, plus ca ai demonstrat ca stiti ce faceti. Locul 1 in cautari ! bravo

  2. Valy:

    Foarte interesant articol. O sa incep cat de curand sa aplic ce am invatat din el. Acum am descoperit site-ul vostru dar o sa il vizitez mai des pentru ca am ce invata de aici. Doar informatii de calitate gasesc aici.

  3. Dan:

    Mulțumim pentru aprecieri. Puteți trimite oricând sugestii sau propuneri de articole ori întrebări în comentariile voastre. Sau direct pe Twitter, pe contul http://twitter.com/smashmatic .

  4. Radu:

    Am ramas surprins de cat de multe site-uri exista pe net care te invata despre SEO, page rank, traffic etc… Insa pe nici unul dintre ele nu am gasit un exemplu concret de cati bani au facut ei din site-ul respectiv. Pana la urma toate aceste eforturi de Page Rank au un singur scop: banii. As fi tare curios daca tu, sau altcineva care va citi acest comment va spune sincer si direct: cu site-ul meu realizez un venit lunar de aproximativ … RON.

  5. Dan:

    @Radu, nu câștigi din SEO, câștigi din numărul de vizitatori pe care îl ai. Când o să ai destui vizitatori atunci faci și bani. Ca să ajungi la un număr decent de vizitatori, îți trebuie ani de zile (nimeni nu crește peste noapte chiar și dacă aplică cele mai bune tehnici de optimizare). Ideea e să crești sănătos și cât mai repede.

    Poți să-ți spun totuși că pe SMASH.ro, acum un an vizitele de pe Google reprezentau doar 60% din numărul total de vizite, în timp ce astăzi ele reprezintă peste 85% din numărul total de vizite (ăsta e un indicator destul de bun că site-ul e optimizat pentru motoarele de căutare).

  6. Radu:

    Ok am inteles ideea. Si totusi…tu cat castigi lunar din Google Ads? :)

  7. Dan:

    @Radu, veniturile Adsense sunt private conform termenilor. :) Dar îți pot spune că nu mare lucru deocamdată. Din câte știu eu, Adsense nu este un instrument foarte profitabil pentru site-urile în limba română, dar este singura soluție până ajungi la câteva mii de vizitatori zilnici ca să intri într-o regie de publicitate românească (care sunt într-adevăr mult mai profitabile).

    Sfatul meu când te apuci de un site e să nu te gândești la bani, pentru că vor întârzia să vină. Abia după câțiva ani, poți să te gândești la câștiguri serioase dacă începi de la zero.

  8. unu:

    Bani online pe .ro se fac greu din PTC-uri, PPC-uri. Adsense-ul plateste putin, iti trebuie vizitatori cu duiumul, peste 2000 zilnic ca sa te alegi cu ceva. Am inteles ca in publicitatea online din Romania se invart undeva la 2,5 milioane de Euro anual, gandindu-ne ca marele gros il iau publicatiile online cu zeci de mii de vizitatori zilnici, noua ce sa ne mai ramana la 1000 vizitatori, si aici sunt foarte generos cand zic 1000.

Postare comentariu: