0

Motoare de căutare: adevăr și mituri despre nofollow

29 decembrie 2010 | niciun comentariu

Nofollow este un argument folosit de designerii web (în optimizarea SEO) pentru a le indica motoarelor de căutare că un anumit link nu ar trebui să influențeze poziția paginii-țintă în Google, Yahoo sau orice alt motor de acest tip.

În esență, motoarele moderne se bazează pe referințe (linkuri) ca să determine cât de relevantă este o pagină pentru termenii căutați de noi, de aceea atributul “nofollow” are o importanță deosebită în sculptarea rezultatelor căutării.

Mit: Nofollow pur și simplu ignoră linkul

Mulți webmasteri începători au impresia că un link etichetat nofollow nici măcar nu va fi remarcat de motoarele de căutare. În realitate, nofollow nu face linkul invizibil, dar comandă motorului să “nu îl urmărească” – adică să nu îl acceseze.

Expermintele însă sunt contradictorii. Se pare că Google accesează de fapt linkul în cauză, dacă pagina-țintă fusese deja inclusă în index. Yahoo!, de cealaltă parte, urmărește linkul nestingherit.

Adevăr: Nofollow nu pasează PageRank

Cea mai importantă caracteristică a unui link “nofollow” este faptul că nu transmite mai departe PageRank (scor) țintei. Într-adevăr, din acest punct de vedere, un link “nofollow” nu influențează rezultatele căutărilor.

Deși au existat multe dispute pe seama acestei povești (datorate confuziei dintre simpla urmărire a unui link și transferarea PageRankului), marile motoare de căutare susțin în continuare că nu pasează nici măcar un pic de PageRank către țintele “nofollow”.

Mit: Nofollow poate fi folosit la sculptarea PageRank

Deși linkurile “nofollow” nu pasează PageRank, ele sunt luate în vedere la împărțeala scorului linkului-sursă, cel puțin în Google: de exemplu, cele 7 puncte de PageRank ale paginii A se vor împărți egal la toate cele 14 linkuri din pagină, atât doar că linkurile etichetate cu nofollow nu vor primi partea lor de Pagerank.

Practic, PageRankul care trebuia transferat acestor linkuri se duce pe apa sâmbetei, după cum explica în 2009 Matt Cutts, inginer la Google.

2731 vizualizări, 1 dintre care astăzi

Articole similare

Postare comentariu: