0

JurnalTV a ieșit din grila operatorului UPC

4 februarie 2011 | 2 comentarii

JurnalTV, singurul post de televiziune moldovenesc retransmis vreodată pe cablu în România, a fost scos de la începutul lunii februarie din grila UPC.

În septembrie 2010, trustul Jurnal Trust Media a ajuns la un acord cu Liberty Global (deținătorul UPC), prin care 250 de mii de gospodării urmau să aibă acces la canalul de știri din Republica Moldova. Patru luni mai târziu, părțile nu s-au mai interesat să prelungească licența de retransmisie, astfel încât astăzi UPC a ajuns să retransmită peste 25 de canale străine, nici unul dintre ele însă în limbă română (sub rezerva TV5, care subtitrează unele programe în română).

Situația este cu atât mai surprinzătoare cu cât, pe lângă JurnalTV, există și alte canale moldovenești care transmit necodat, în regim liber pentru antenă, și care ar putea fi preluate de rețelele din România.

În schimb în grilele cabliștilor intră canale turcești, chinezești, coreene și rusești, deși nici măcar un procent din populația României nu înțelege niciuna dintre aceste limbi.

Dacă totul nu este decât o comandă politică (JurnalTV s-a delimitat în ultimele luni de puterea de la Chișinău susținută fervent de autoritățile române), o concurență neloială pentru posturile românești sau o simplă aerisire a grilei pentru a face loc canalelor HD, nimeni nu poate spune cu exactitate.

Interesant este însă că deși românii din afara țării sunt invadați de programe produse la București, nici un canal din diasporă nu reușește pătrunde pe piața românească, deși acestea sunt cu zecile (majoritatea în Republica Moldova și Voivodina, unde româna este limbă oficială, dar există canale cu programe românești și în Ungaria sau Ucraina).

JurnalTV a ajuns cunoscută în lumea întreagă în urma “revoluției Twitter”, fiind la acea vreme una dintre puținele surse de informare libere care au relatat din mijlocul evenimentelor de la Chișinău, alături de Unimedia.

3599 vizualizări, 1 dintre care astăzi

Articole similare

2 comentarii

  1. razvan:

    Eu personal am tras UPC de urechi, dar cu o floare nu se face primavara asa ca ar trebui sa mai tipe si alti.
    Mai ales ca peste 70% dintre romanii habar nu au despre ce se intampla in tara vecina.

  2. Dan:

    Cred că JurnalTv nu se va mai întoarce (pentru că au început să difuzeze filme, deci ar trebui să plătească licențele și pentru România). Dar ar putea intruduce PublikaTV în grilă. Chestia e să ceară lumea.

Postare comentariu: