0

Industria auto se transformă într-o industrie de logică

26 aprilie 2011 | niciun comentariu

Industria automobilistică progresează nu atât în mecanică cât pe partea de informatică. Un fenomen care a prins de câțiva ani industria telecomunicațiilor se extinde în tot mai multe ramuri.

Iată că în 2011 diferența dintre două celulare nu o mai face atât configurația tehnică, cât software-ul preîncărcat. Nu e de mirare atunci că și marii producători de motoare adoptă astăzi tot mai multe tehnologii informatice care să suplinească partea de mecanică.

Un studiu arată că 90 la sută din inovațiile de pe piața auto sunt determinate de electrică și electronică și mai puțin de lucrul mecanicilor. Microsoft, IBM, Cisco și Google, toate și-au găsit recent preocupări în domeniul telematicii (știința dintre telecomunicații și informatică), atrase probabil de o piață foarte bogată – și pe bună dreptate, 40 la sută din prețul unei mașini moderne reprezintă costuri cu informatica de bord!

Mașinile moderne au incorporate sute de senzori, fie că sunt de parcare/apropiere, pretensionare, avertizare, șoc ș.a.m.d. La acești senzori se adaugă calculatorul de bord, plus că orice mașină care se respectă are astăzi măcar un port USB pentru conectarea telefonului mobil. Nu mai e mult și vom putea teleghida mașina de pe celular; ca să nu mai spunem că oricum deja putem controla și inspecta multe din comenzile ei dacă avem un smartfon la îndemână.

Deunăzi, Microsoft și Toyota și-au arătat intenția de dezvoltare a unei noi generații de servicii informatice pentru mașinile lor. Deși telematica nu a fost niciodată (de la inventarea calculatoarelor) total străină de domeniul auto, acest acord înseamnă cu mult mai mult decât niște simple sisteme de navigație sau niște comenzi pe volan. Cei doi vor să îmbunătățească consumul de carburant și să scadă emisiile de carbon, și oricât de bizar ar suna, acest lucru este posibil electronic.

Programul Toyota Smart Center își propune să conecteze de la distanță oamenii cu automobilele și căminele lor pentru a obține un control integral asupra consumului energetic. De aceea, japonezii și-au propus să creeze până în 2015 o platformă globală „în nor” (bazată pe Microsoft Azure) care să-i ajute pe clienții lor să-și eficientizeze consumul de energie.

Practic discuția nu mai este despre mașina în sine, ci despre sporirea eficienței șoferului și evident, despre comenzile la distanță (cum ar fi rabatarea banchetei sau pornirea motorului cu o simplă aplicație). Este totuși curios în ce măsură ne vom mai putea simți șoferi sau simpli pasageri în mașinile viitorului.

2132 vizualizări, 1 dintre care astăzi

Articole similare

Postare comentariu: