0

Gap cere publicului larg să-i creeze noul logo… cu scandal

16 octombrie 2010 | niciun comentariu

Zilele acestea casa de modă americană Gap a stârnit o întreagă controversă în rândul designerilor, după ce a lansat publicului larg provocarea de a crea un nou logo pentru companie. Atât de mare, încât s-a văzut nevoită să renunțe înainte să înceapă.

Nu vorbim aici despre designerii de modă, care sunt bine sănătoși, la locul lor, ci despre tizii lor din industria marketingului, revoltați de procesul de rebranding al companiei și, în speță, de noua emblemă:

Ca reacție, Diego Zambrano, partener Ogilvy, a mers până într-acolo încât a oferit un redesign gratuit. Alți designeri au publicat sugestiile lor pe platforma Dribbble. În cele din urmă, Gap a răspuns criticilor pe Facebook, anunțând că așteaptă și alte sugestii de logo, ceea ce în termeni de specialitate se numește o campanie de externalizare publică sau “crowdsourcing”.

Externalizare sau marketing de gherilă?

Între timp, campania s-a transformat într-un viral, iar pe siturile de design au apărut peste 1300 de propuneri de logo. Deși Gap se apără că noul logo a fost creat de o reputată agenție newyorkeză, mulți se întreabă acum dacă nu cumva întreaga campanie nu a fost altceva decât un scenariu de marketing foarte bine pus la punct.

Oricum ar fi, Gap și-a atras multe critici din partea industriei de profil, puternic pornită împotriva “designului pe gratis”.

“Niciun angajat de-al vostru nu mi-a oferit vreodată o pereche de pantaloni așa, din partea casei, doar pentru că cei pe care îi aveam pe mine arătau rău. Nici nu m-aș fi așteptat la așa ceva”, comenta un designer furios pe decizia retailerului. “Treaba angajaților voștri e să vândă haine. Treaba mea este să vând design.”

Surpriză sau nu, Gap a revenit după câteva zile la vechiul logo, dar nu fără nicio consecință: brandul a câștigat multă publicitate gratuită pe seama acestei campanii, ceea confirmă oarecum de la sine că totul a fost doar o înscenare, la fel ca de exemplu, în cazul batonului de ciocolată “ROM”, în România.

Via idsgn.com

2274 vizualizări, 1 dintre care astăzi

Articole similare

Postare comentariu: