0

Facebook Places, killer pentru Foursquare? Nu fiți așa siguri

23 august 2010 | niciun comentariu

Joia trecută, Facebook a prezentat în sfârșit publicului noul său serviciu de geolocalizare, Places, prin care utilizatorii pot partaja cu prietenii locația lor curentă (la o terasă, restaurant, etc.) și, reciproc, pot vedea unde se află prietenii lor. Deși încă în stadiu “bananier”, această nouă funcție amenință să distrugă concurentul Foursquare, care era până acum etalonul în domeniul socializării geo.

Totuși, un lucru ne face să credem că lucrurile nu stau chiar așa: ziua de joi a fost totodată și cea mai bună zi din istoria Foursquare, cu cel mai mare număr de nou-înscriși din istorie. Ca atare, lansarea Places s-ar putea transforma într-un imbold puternic pentru primul, care a beneficiat de foarte multă promovare zilele trecute, după anunțul veștii.

Grație la cei 500 de milioane de utilizatori, Facebook a făcut cunoscut conceptul de localizare geografică către milioane de oameni. Nu e nicio surpriză că o mare parte dintre aceștia sunt acum interesați de Foursquare. Până la urmă, Facebook Places a avut parte doar de o lansare timidă în Statele Unite și va mai dura cel puțin încă jumătate de an ca să ajungă în Europa. De acest vid ar putea profita Foursquare.

Dar asta nu înseamnă că cei de la Foursquare s-au văzut cu sacii în căruță și gata, pot “dansa pe masă”. Chiar dacă Facebook Places este astăzi la limita banalului, ne putem aștepta să vedem o creștere în forță a serviciului, care va mânca de vie concurența dacă o găsește nepregătită: cei 2,8 milioane de utilizatori pe care îi are situl în prezent, nu pot fi singuri o sperietoare pentru Facebook.

2871 vizualizări, 1 dintre care astăzi

Articole similare

Postare comentariu: