0

De ce ar trebui să-ți faci situl mai interactiv

22 iulie 2010 | niciun comentariu

Webul este un mediu de comunicații hiperinteractiv, lucru care ar trebui să se reflecte și în situl tău. De fapt, pe lângă conținutul propriu-zis, interactivitatea este probabil cea mai bună cale ca să îți sporești zilnic numărul de vizitatori: dacă înveți cum să-i faci pe cititorii tăi să se implice, ai rezolvat deja pe jumătate ecuația traficului. Știm (nu?) cu toții că traficul mare se traduce până la urmă în mulți bani.

Pe scurt, o pagină interactivă este o pagină care le permite utilizatorilor să se “joace” cu conținutul ei, să o modifice în timp real și să-i aducă plusvaloare. Permițând vizitatorilor tăi să interacționeze, aceștia vor ajunge până la urmă să creeze singuri conținut pentru tine.

Evaluări și sondaje

Evaluările sunt întotdeauna o metodă la îndemână când ai dubii despre conținutul sitului tău.

Dacă îi lași pe vizitatori să-ți spună singuri ce le place și ce nu, îți poți face ușor o idee despre cum ar trebui să arate pe viitor politica ta editorială.

Apoi, să zicem, ai un articol despre design web care este foarte bine cotat. Pune mâna și mai scrie un articol la temă, poate te pricepi foarte bine la asta! Nu numai că vei avea un alt articol foarte bine cotat, dar îți vei și fideliza vizitatori, care vor știi de acum unde să caute informații despre acest subiect.

O altă idee bună sunt sondajele. Tuturor ne place statistica și se pare că există și o explicație științifică pentru asta: numerele ne liniștesc pe cei mai mulți dintre noi. Profită de asta; pune într-un colț, undeva, o întrebare și lasă-i pe oameni să creadă că părerea lor contează. Totuși ar fi de preferat să fie și o întrebare interesantă, așa încât să fim toți curioși de rezultatul sondajului.

Comentarii

Când spun “site interactiv”, primul lucru îmi vin în minte comentariile. Din comentarii afli întotdeauna părerile vizitatorilor tăi vizavi de subiectele pe care le abordezi într-un articol sau altul. Însă nu ajunge doar să le aprobi. Ar trebui să-ți faci și tu puțin timp ca să răspunzi la aceste comentarii. Dar, te rog, fără fraze monosilabice gen “Mersi de com”… astea sunt pistol cu apă! În schimb, încearcă tot timpul să duci discuția mai departe și învață să te apropii de cititori.

“Trimite o știre”

Ce poate fi mai interactiv decât un formular prin care cititorii tăi să-ți trimită direct o informație sau o știre la prima mână? Bineînțeles, ca să dea rezultate, e nevoie să ai deja o bază de vizitatori fideli, care să fie dispuși să-ți trimită aceste ponturi. Dar nu strică niciodată: chiar și cu un număr redus de vizitatori, tot vei primi din când în când câte un comunicat de presă sau ceva care să-ți facă viața mai ușoară.

Forum

Forumurile sunt de departe siturile cele mai ușor de întreținut. Este ceva muncă de moderare, pentru că spammeri abia așteaptă, dar să-ți faci un forum în zilele noastre e muncă de copil. Durează ceva până îl promovezi, dar cel mai mare avantaj este că se scrie de la sine.

Pagina principală dinamică

În vremurile apuse ale Internetului asta era cea mai mare problemă pentru webmasteri. Vă imaginați că nu toată lumea are timp și posibilități să scrie un articol nou pe oră, așa cum se întâmplă în cazul marilor situri de știri. De aici și complicațiile: vizitatorii ar vrea să citească întotdeauna mai mult, dar se plictisesc să tot aștepte pentru articole noi.

În cazul acesta, există un mic truc: poți scoate conținutul mai vechi de la naftalină. Sunt unele articole care nu se învechesc niciodată (de exemplu tutoriale, comentarii), și pe care le poți folosi ca să-ți faci o pagină principală dinamică. De aici, imaginația ta poată să zburde. Fie că pui o listă cu cele mai accesate articole din ziua respectivă, fie că scrii un algoritm care să afișeze cele mai comentate articole, fie că alegi să afișezi ultimele comentarii în pagina principală, toate aceste soluții i-ar putea face pe oameni să vină mai des pe pagina ta. Mai des chiar decât scrii tu.

În plus, poți adăuga widgeturi cu conținut de pe alte situri. De fapt, avem și noi aici la SMASH.ro propriul nostru widget pe care îl poți adăuga pe blogul/situl tău.

Conectează-te cu Twitter și Facebook

Pe bună dreptate se spune că suntem în era “social Web”. Nu cred că există la momentul actual instrumente de promovare mai puternice decât rețelele de socializare, dar ca să profiți la maxim de acest lucru trebuie să-ți împingi puțin vizitatorii de la spate. Butoanele de partajare (gen “retweet” pentru Twitter sau “îmi place” pentru Facebook) și-au dovedit eficiența și nu durează mult să le instalezi pe situl tău. Înțelege, noi oamenii, suntem comozi, de asta trebuie să ne dai un imbold tot timpul.

3874 vizualizări, 1 dintre care astăzi

Articole similare

Postare comentariu: