0

Cum să scrii pentru web?

13 septembrie 2010 | niciun comentariu

Cititul de pe calculator este uneori greoi, comparat cu o revistă sau un ziar. De aceea, pe Internet, lumea caută în general articole scurte, care ajung imediat la subiect și care conduc expré către informațiile cheie.

Rar se întâmplă să parcurgem o pagină Web cuvânt cu cuvânt; în schimb, citim selectiv, alegând diverse cuvinte sau informații care ne sar cel mai repede în ochi. Studiile arată că 79 la sută dintre oameni preferă doar să scaneze siturile “din priviri”, decât să citească întreg textul cu atenție.

Sunt câteva lucruri care explică această diferență uriașă: pentru marea majoritate, cititul de pe calculator pur și simplu durează mai mult, sau pare că durează mai mult. Ecranele computerelor afișează textul la rezoluții mai mici, cu mai puțină claritate și detaliu decât o pagină tipărită, așa că literele apar estompate. Tot la fel de mulți oameni se plâng că obosesc mai repede citind de pe un ecran decât de pe hârtie.

Potrivit expertului Jakob Nielsen, paginile web ar trebui să folosească o proză ușor de scanat, care să se bazeze pe:

  • cuvinte cheie subliniate
  • subtitluri pline de înțeles (și nu doar “cochete”)
  • liste punctate de idei
  • o idee pe paragraf (cititorii omit orice informații suplimentare, care nu sunt cuprinse în primele rânduri din paragraf)
  • stilul piramidei răsturnate, de la concluzie spre argumentare
  • jumătate din lungimea unui text normal

Scanarea unei pagini necesită un efort intelectual mai mic. Propozițiile scurte și concise, care ajung rapid la subiect, sunt mai ușor de digerat pentru vizitator (cu până la 124 la sută conform studiului lui Nielsen) decât frazele complexe, iar asta l-ar putea încuraja să exploreze mai departe situl.

2165 vizualizări, 1 dintre care astăzi

Articole similare

Postare comentariu: