
Clujul, un oraș întreg pe Facebook
29 ianuarie 2011 | niciun comentariu
Aproape 220 de mii de clujeni, adică peste două treimi din populația orașului, au un cont pe Facebook. Datele reies dintr-un studiu Facebrands, o publicație de analiză a prezenței românești pe Facebook.

Conform datelor colectate din peste un milion de conturi (1 252 440), Clujul este cel mai activ oraș din acest punct de vedere, cu aproximativ 100 000 de conturi. Totuși aceste date se referă la mai puțin de jumătate din numărul total de utilizatori Facebook în România, dat fiind faptul că numai o parte dintre ei (48,34%) au specificat un oraș la configurarea contului.
Ca atare, eșantionul fiind foarte mare (48,34%), se poate estima că și în cealaltă jumătate (utilizatorii care nu au specificat un oraș) tendințele sunt asemănătoare. Vorbim deci de aproximativ 220 000 de conturi înregistrate în orașul Cluj-Napoca, plus încă 15 mii în restul județului.
*) | Utilizatori înregistrați | % | Au specificat orașul | Prezență ponderată |
---|---|---|---|---|
Cluj-Napoca | 217 400 (estimare) | 8.39% | 105 100 | două treimi |
Timișoara | 187 700 (estimare) | 7,25% | 90 780 | 60% |
București | 627 500 (estimare) | 24.22% | 303 360 | o treime |
Total România | 2 591 100 | 100% | 1 252 440 | o zecime |
Timișoara și Iași sunt următoarele orașe după activitatea pe Facebook cu o prezență de 60 și respectiv 54 la sută din populație. În schimb, mai puțin de o treime din locuitorii capitalei au cont pe rețeaua socială.
——
*) Estimările din tabel sunt realizate pe formula T=S*100/48,36, unde S este numărul de utilizatori care și-au specificat orașul pentru fiecare localitate în parte, iar 48,36 este procentul de utilizatori care și-au specificat orașul din totalul utilizatorilor români de Facebook.