0

Clujul, un oraș întreg pe Facebook

29 ianuarie 2011 | niciun comentariu

Aproape 220 de mii de clujeni, adică peste două treimi din populația orașului, au un cont pe Facebook. Datele reies dintr-un studiu Facebrands, o publicație de analiză a prezenței românești pe Facebook.

„Faceboc” este un joc de cuvinte la Facebook și Emil Boc, fost primar al Clujului și actual premier.

Conform datelor colectate din peste un milion de conturi (1 252 440), Clujul este cel mai activ oraș din acest punct de vedere, cu aproximativ 100 000 de conturi. Totuși aceste date se referă la mai puțin de jumătate din numărul total de utilizatori Facebook în România, dat fiind faptul că numai o parte dintre ei (48,34%) au specificat un oraș la configurarea contului.

Ca atare, eșantionul fiind foarte mare (48,34%), se poate estima că și în cealaltă jumătate (utilizatorii care nu au specificat un oraș) tendințele sunt asemănătoare. Vorbim deci de aproximativ 220 000 de conturi înregistrate în orașul Cluj-Napoca, plus încă 15 mii în restul județului.

*) Utilizatori înregistrați % Au specificat orașul Prezență ponderată
Cluj-Napoca 217 400 (estimare) 8.39% 105 100 două treimi
Timișoara 187 700 (estimare) 7,25% 90 780 60%
București 627 500 (estimare) 24.22% 303 360 o treime
Total România 2 591 100 100% 1 252 440 o zecime

Timișoara și Iași sunt următoarele orașe după activitatea pe Facebook cu o prezență de 60 și respectiv 54 la sută din populație. În schimb, mai puțin de o treime din locuitorii capitalei au cont pe rețeaua socială.

——
*) Estimările din tabel sunt realizate pe formula T=S*100/48,36, unde S este numărul de utilizatori care și-au specificat orașul pentru fiecare localitate în parte, iar 48,36 este procentul de utilizatori care și-au specificat orașul din totalul utilizatorilor români de Facebook.

2273 vizualizări, 1 dintre care astăzi

Articole similare

Postare comentariu: