0

Cele mai mari deziluzii din 2010

21 decembrie 2010 | niciun comentariu

Ca în fiecare an, luna decembrie este luna cadourilor, acea perioadă din an în care toată lumea primește, dă sau vinde ceva. Dar, în același timp, decembrie este și momentul în care tragem linia și privim înapoi, ca să vedem ce am realizat în ultimele 365 de zile.

Sau ce nu am realizat.

iTunes Store România

“Mâine e o nouă zi. Pe care nu o veți uita prea curând.” Ironic câtă dreptate a avut Apple prin acest mesaj, postat la mijlocul lunii noiembrie pe situl companiei și în serviciul muzical iTunes.

Apple anunțase cu ceva timp în urmă că va lansa iTunes în România până la sfârșitul lui 2010, așa că zvonurile s-au răspândit cu repeziciune. Surpriză sau nu, tot ce a făcut Apple a doua zi a fost să-i includă pe Beatleși în catalogul lor de vânzări – nici pomeneală de un
iTunes Store România. Așa, și?

Windows Phone 7

Microsoft a făcut un pas curajos pe piața dispozitivelor mobile anul trecut, redesenându-și din temelii sistemul de operare Windows Phone.

Într-adevăr, “Seria 7″ este mult mai restrictiv în ceea ce privește capacitățile tehnice ale telefoanelor pe care le suportă. Practic Windows Phone 7 rulează pe o mână de modele, comparat cu versiunile anterioare care mergeau pe aproape orice dispozitiv.

Din păcate, deși apreciat de critici, veștile despre vânzările noilor terminale nu sunt dintre cele mai bune, iar pe Internet umblă vorba că Windows Phone 7 este un eșec total pentru vânzări.

Cupa mondială FIFA

Mondialul din Africa de Sud ne-a arătat încă odată că fotbalul trebuie să facă loc tehnologiei.

Deși în grupe arbitrii s-au comportat normal, faza eliminatorie a adus niște greșeli greu de digerat pentru federațiile naționale de fotbal: statistic, în fiecare meci din optimi arbitrii au fost în eroare.

Într-un alt eveniment fotbalistic al anului, federația internațională și-a ales gazdele pentru tuneele mondiale din 2018 și 2022, Rusia și, respectiv, Qatar. Regretabil, candidatura Japoniei, care ar fi putut aduce proiecții 3D holografice ale meciurilor pe stadioanele din întreaga lume, creând în sfârșit o atmosferă realmente mondială, a fost respinsă.

Okidoki

Anul acesta trebuia să fie unul de foc pentru acest “motoraș” de căutare românesc.

La sfârșitul lui 2009, Orlando Nicoară, directorul Apropo Media, anunța cumva triumfalist lansarea oficială Okidoki. În iunie a.c. a urmat un parteneriat cu Romtelecom, care trebuia să-i aducă o bază largă de utilizatori.

Din păcate, nici astăzi Okidoki nu este altceva decât un simplu spectator pe piața motoarelor de căutare, și nici nu arată semne de revenire în viitorul apropiat.

Yahoo România, poate în 2011

Sunt deja trei ani de zile de când Yahoo! amăgește “pe surse” piața media din România.

De fapt, anul 2010 a fost cel mai bun an din acest punct de vedere, dat fiind că au apărut din ce în ce mai multe semne ale lansării yahoo.ro: portalul pentru mobil, motorul de căutare și chiar Yahoo! Messenger pentru mobil au primit fiecare o interfață în română.

Însă, în ciuda acestor dovezi palpabile, iminenta lansare a yahoo.ro va mai întârzia un timp, cel puțin până în 2011.

2009 vizualizări, 3 dintre care astăzi

Articole similare

Postare comentariu: