0

Apple “Get a Mac” este campania deceniului, Mastercard ține aproape

15 decembrie 2009 | niciun comentariu

Steve Jobs și iPodul au revoluționat industria muzicală. Sergey Brin și Larry Page au banalizat Internetul. Atelierul Goodby, Silverstein & Partners au rescris manualul de creativitate. Iar chestia asta numită social media i-a făcut pe niște amatori răspunzători pentru tot ceea ce există.

Așa își începe revista AdWeek bilanțul de final de deceniu. Tocmai cu această ocazie, “biblia” industriei de advertising de peste ocean a desemnat “Get a Mac” (TBWA/Media Arts Lab/Apple) campania anilor 2000.


Deși spoturile Apple au făcut întotdeauna notă aparte, revista laudă modul în care compania s-a poziționat pe piață începând din 2006, prin aducerea caracterelor umane în prim-planul reclamei.

Actorii sunt geniali. Tipul Mac, Justin Long, este o versiune mai tânără a lui Steve Jobs, comod și plin de sine. PC-ul, personificat de John Hodgman în forma unui Bill Gates palid și rotunjor, e un tocilar plin de înțelesuri, care întâmpină tot felul de probleme de operare. Pentru Apple, campania a creat percepția unui brand cool și relaxat, reușind în același timp să nimicească fără milă concurența.
Barbara Lippert în Adweek

Nu este și părerea generală a cititorilor revistei, care au votat pe primul loc o campanie anti-fumat, urmată de “Priceles”/”Neprețuit” a celor de la Mastercard (McCann Erickson). “Get a Mac” a ieșit totuși a treia, în fața campaniei lui Barack Obama pentru prezidențiale.

3048 vizualizări, 1 dintre care astăzi

Articole similare

Postare comentariu: