0

6 greșeli comune în designul unui logo

9 iulie 2009 | 2 comentarii

Cea mai simplă metodă de a recunoaște și a deosebi o companie e prin logoul ei. Iar o companie de succes are nevoie de un logo cu care să se poată identifica ușor. Mai jos e o listă cu 6 greșeli comune în designul de logouri.

Complexitate
Cele mai memorabile logouri sunt cele mai simple. Gândește-te de exemplu la logo-ul Nike sau Apple. Însă multe companii încearcă pur și simplu să exprime prea multe printr-un logo. Zorzoanele, punctele și culorile—chiar dacă au o semnificație pe bună dreptate—nu vor însemna prea multe la prima vedere. Până la urmă fiecare logo are foarte puțin timp ca să capteze atenția, deci cu cât mai simplu cu atât mai bine.

Design amatoresc
O afacere profesionistă trebuie să arate profesionist. Mulți investesc enorm în echipamente, dar nu pun deoparte mai nimic pentru imagine. Firme care rezolvă logouri peste noapte la preț mic sunt cu duzina, dar și rezultatul e pe măsură.

Clișee și trenduri

Așa NU! »

Trendurile vin și pleacă și se transformă cu timpul în clișee. La sfârșitul anilor ’90 erau la modă tot felul de curbe, care veneau în înconjurul logourilor. Apoi au fost reflecțiile, iar cu timpul s-a dezvoltat un stil Web 2.0. Orice ar fi, un logo trebuie să reziste în timp și să fie unic: trendurile numai asta nu fac.

Imagini din stoc

Imagini din stoc
Mulți amatori sau directori de firmă care își fac singuri logoul apelează la galerii de imagini publice, dar ce nu știu ei e că e posibil să se trezească cu probleme de copyright atunci când încearcă să înregistreze o marcă. Mai mult, cum galeriile sunt publice, sunt șanse mari ca și altcineva să folosească aceeași imagine: și atunci unde mai e unicitatea și originalitatea de care are nevoie un logo?

Culori

Color vs. alb-negru
Deși culorile fac un logo să atragă mai ușor atenția, folosirea lor e destul de delicată. Mai ales atunci când emblema se bazează exclusiv pe efectul dat de culori. E mai bine întotdeauna să faci diferența între elementele din logo prin spații, iar nu prin culori. Un logo bun trebuie să exprime tot atâtea în variantă color, ca în varianta alb-negru.

Logouri copiate

« Așa NU! :p

Ai văzut un logo care îți place și vrei unul asemănător: poate că logoul se mulează perfect pe însușirile companiei care îl folosește, dar asta nu înseamnă că va merge și la tine. Îți vei aminti asta când vei avea succes, iar firma ta se va confunda cu o altă marcă comercială; mai bine tai răul de la rădăcină.

Astea sunt în mare lucrurile la care trebuie să fii atent când creezi un logo. Încă câteva precizări mai găsești aici și aici.

3638 vizualizări, 1 dintre care astăzi

Articole similare

2 comentarii

  1. ololo:

    logoul « Așa NU! :p
     
    Sunteți ridicoli! ați pus voi înșivă așa tip de logou GREȚOS pe headerul sitului DVD.
    mai dați-vă seama ce scrieți! :)))))))))))))

  2. Dan:

    tocmai asta era faza. acolo scrie despre logouri copiate, si am pus un exemplu de logo ca si cum ar fi fost copiat de la smash.ro . de acolo si semnul de “:p”. trebuia să te prinzi

Postare comentariu: