0

Zece alternative la brandul de țară al României

20 august 2010 | 1 comentariu

Vă mai amintiți, nu, de controversata frunză de stejar care era cât pe aici să devină noul brand de țară al României? De fapt, chiar dacă au trecut câteva săptămâni de la începutul scandalului, nu se știe nici acum dacă vom primi până la urmă un brand nou-nouț pe această imitație, copiată de pe un sit de logouri low-cost. Probabil că nu.

Între timp, palkoo.com a chemat designerii amatori să-și expună propria viziune asupra brandului României, sub îndemnul “Poți desena ceva mai frumos decât o frunzuliță?”

Primele zece desene au fost premiate fiecare cu câte o sută de dolari (cam o treime din costul frunzuliței pe un sit de imagini-stoc), iar rezultatele demersului arată cam așa (de la primul la ultimul loc):

Așadar, voi ce credeți? Există vreo șansă ca unul dintre designurile (“amatoricești”, e drept) de mai sus să bată frunza propusă de consorțiul hispano-britanic THR-TNS? Cel puțin în originalitate, sigur!

Acum, oricât de vehemenți ar fi cei care s-au ocupat de noul brand al României și oricât ar vrea ne convinge că este o simplă coincidență, adevărul e că elementul în cauză nu este chiar atât de banal încât să ne imaginăm că există două persoane în lumea asta care să-și fi imaginat exact aceeași frunză. Concluziile le trageți singuri. Sunt în joc 800 de mii de euro…

Bineînțeles, nu ne putem aștepta la modul serios la o anchetă în acest scandal și cel mai probabil frunzulița va rămâne mult și bine brandul României, dacă nu vor interveni alte “forțe” neașteptate, din exterior (e vorba totuși de bani europeni). Doar nu credeați că pot câțiva bloggeri să schimbe lucrurile în țara asta?

Oricum, mulțumim Piticu pentru perspicacitate. Cel puțin, am mai avut încă un subiect de distracție.

În stânga brandul de țară propus de THR-TNS, în dreapta logoul sitului web changetransport.com

2051 vizualizări, 1 dintre care astăzi

Articole similare

Un comentariu

  1. daniel rus:

    mie imi place nr.7

Postare comentariu: