0

“Publicitate știm și noi.” Provincia cântă pe o singură voce

28 iunie 2010 | niciun comentariu

“Nu privesc publicitatea ca pe un divertisment sau o formă artistică, o consider mai degrabă un mijloc de informare”, ar spune David Ogilvy. Realitatea însă te contrazice, David; publicitatea nu mai este de mult un simplu agent de vânzări. Acum avem specialiști în comunicare, festivaluri și devoratori, portofolii generoase și o comunitate bine închegată de “artiști” ai meseriei.

De fapt, astăzi, publicitatea înseamnă mai degrabă o bătălie pentru clienți, decât un mijloc de informare. Sigur, într-o capitală unde multinaționalele pândesc la orice colț, publicitarii nu duc lipsă de proiecte. Dar cum arată campaniile de comunicare în provincie, fără corporațiile străine, fără milioanele de euro? Ia clienții de unde nu-s!

MADE își propune, pe termen lung, să contribuie la perfecționarea și creșterea industriei de comunicare din Transilvania.

Săptămâna trecută, clujenii au lansat MADE, un portal prin care vor să iasă afară din ramele provinciei. “Avem deja iqads” explică Vlad Sulea, graphic designer la studioul TheTailor, cu “articolele și mai ales oamenii din interviuri, cu resursele despre agenții și mai ales joburile din marcom” (marketing/comunicare). “Dar toate sunt prea departe de Cluj. Să nu mai vorbim despre evenimente. Au încercat câteva să ajungă aici, dar au ieșit în așa fel încât nu au continuat.”

MADE (sau mad3.ro cum a fost brănduit din lipsă de domeniu) face toate aceste lucruri pentru industria locală de advertising. Temele abordate în cadrul portalului acoperă întreg marcomul regional: de la campanii de comunicare, publicitate online, PR, evenimente, până la oamenii care le realizează.

Ei speră să creeze un pol pentru piața de publicitate din România și vor să le arate “capitaliștilor” că avem și noi aici, în provincie, exemplele noastre uimitoare. Până la urmă, ce e o agenție de publicitate din Cluj pentru un bucureștean din advertising? Înainte: o necunoscută. După: oameni serioși, prețuri bune, lucrări la care nu se așteptau. Și atunci, nu e doar o problemă de vizibilitate?

2276 vizualizări, 1 dintre care astăzi

Articole similare

Postare comentariu: