0

Bune sau nebune, reclamele și sloganurile care au făcut vâlvă în 2009

17 decembrie 2009 | niciun comentariu

Un an le-a trebuit politicienilor ca să vadă recesiunea. În sânul publicitarilor, criza a fost ceva mai precoce, dar, sigur, asta nu poate fi o scuză ca să trecem cu vederea cele întâmplate în advertising în anul care tocmai s-a scurs. Băieți la pubertate, sloganuri dincolo de orice urmă de emoție, scoțieni nervoși ori tifosi în culmea fericirii; am avut de toate în 2009.

Orange, ca de obicei

Prima schimbare dramatică a ofertei comerciale consumer (noile abonamente delfin, panteră și fluture) nu a adus mari mutări în filozofia reclamelor Orange. Reclamele au rămas aceleași și în 2009, deși pe partea de branding, s-a simțit tot mai tare inspirația companiei franceze din know-how-ul Apple.

La prima întâlnire, mâna pe picior…

… a doua întâlnire, mâna pe picior plus pupat, la a treia întâlnire, mâna pe picior, plus pupat… plus un pumn în gura fraiere!

Replici cu care Vodafone poate să concureze cu succes pentru cea mai enervantă campanie din 2009, alături de “Bade, n-ai 2 CP în plus” a celor de la Cosmote. Chiar dacă au fost și câteva spoturi reușite, per total, “operatorul roșu” a fost în criză de personalitate în ultimul an.

That’s Scotland!

Nimic nu e ceea ce pare. V-ați întrebat oare de ce pe YouTube nu se găsește decât varianta cu subtitrare? Ar putea fi pentru că spotul s-a filmat de fapt la Mogoșoaia de către aceiași oameni care au moșit sloganul “N-ai cu cine, niște țărani” anul trecut, iar continuarea (pentru că mai este o reclamă) în Raymond’s Irish Pub din București. Deci nu, nu asta e Scoția! SuBo, SuBo, SuBo!

Prelugește-ți durata câinelui
Unde te duce mintea când auzi despre un produs că prelungește durata de viață cu doi ani? La o reclamă la baterii? La o reclamă la detergenți? Dar la ulei de motor?

Ei bine, Friskies a scos din buzunar un studiu prin care încearcă să probeze că și patrupedul tău va trăi mai mult dacă consumă produse selectate. Bineînțeles că studiul original, nu face referire la vreo marcă anume, în el se vorbește doar de “animale de companie hrănite pentru o condiție fizică ideală pe parcursul vieții”, adică nici supraponderale, nici prea slabe.

Supermarket de plăceri animalice
Rămânem încă puțin în lumea patrupedelor, numai ca să slăvim efortul unui lanț de pet-shopuri de a intra în rând cu lumea. Și cum totul în 2009 a fost… (exact!) porno, am dat peste un slogan potrivit cu vremurile pe care le trăim:


Ni s-a sugerat totuși că sunt de fapt neplăceri animalice.

De neprețuit
Primăvara, pauzele de la UEFA Champions League au fost umplute de acest mic pericol public al fotbalului și ale sale “15 minute de glorie”, în spatele blocului. Reclama la MasterCard nu iese foarte tare din tiparul campaniei “Priceless” pe care firma o duce de ani buni, dar fiindcă mulți s-au regăsit în acest spot de 40 de secunde, evident nu putea lipsi din topul nostru. Producția originală McCann-Erickson datează din 2007.

Evoluție
Ca niciodată, România s-a aflat pe harta Windows în 2009 și a beneficiat din plin de campania de promovare a noului sistem de operare, 7 (Seven).

“Avem emoții uriașe, așteptăm cu groază sfârșitul clipului pentru a auzi huiduieli”, mărturisește Tudor Galoș (Microsoft România) la avanpremiera spotului pentru Windows 7. “N-a fost cazul, mulțimea a aplaudat și a țipat. Le-a plăcut.” Munca imensă de marketing pentru noul sistem de operare a adus multe satisfacții în filiala românească a gigantului american: Windows 7 s-a cocoțat pe vechiul Vista în doar două luni de la lansare.

Aaaaaaaahhh!!!
În fine, acest ultim spot a stârnit multă rumoare în anul care s-a scurs, peste tot acolo unde a fost promovat, inclusiv în România. “Walk in Fridge” a fost creat în Olanda de TBWA/NEBOKO pentru Heineken, și a circulat rapid pe internet și pe e-mail (viral), având la ora actuală peste 10 milioane de vizualizări pe YouTube și zeci de parodii (dintre care una de la berea germană Bavaria).

Voi ce părere aveți, am ratat vreuna? Lăsați un comentariu mai jos.

4378 vizualizări, 2 dintre care astăzi

Articole similare

Postare comentariu: